Tuesday, February 1, 2011

Syarikat HMSSB

Hamzah Manjong Shipping Sdn Bhd(HMSSB) Ditubuhkan pada tahun 1996 oleh pengasas En hamzah Mat Som.PJK.Mempunyai status 100% Bumiputra memulakan perniagaan dalam bidang perkapalan dan penghantaran di Lumut Negeri Perak dan Atas kepercayaan kerajaan kepada Syarikat ini,Syarikat telah dianugrahkan lesen Perkapalan Dan Penghantaran,Kini setelah syarikat beroperasi lebih 17 Tahun,Kini Syarikat telah mengembangkan Empayarnya di Klang Selangor,Melaka dan Pulau Pinang.Selain dari penghantaran dan perkapalan syarikat sekali lagi melangkah setapak ke era baru bagi mencapai Visi dan Misi Syarikat bagi menjadi Syarikat Holding pada tahun 2012,peningkatan demi peningkatan Globalisasi syarikat terus mencapai kejayaan dengan Mempunyai jumlah Aset yang tinggi seperti Konsesi Pasir,Dredger(Kapal Korek)Dan Jeti Persendirian.

Bagi menguatkan lagi syarikat HMS ini,Syarikat ini mempunyai Gabungan anak-anak Syarikat yang lain seperti:

*NURAN RESOURSES SDN BHD (Konsaltan Bagi Semua Projek dan Hak milik HMS
dan Nuran Enterprise)
*NURAN ENTERPRISE (Pemilik Konsesi Pasir,Transport Kontena,Lori dll)
*AlIRAN PERAK SDN BHD (Membekal Pasir Swasta,Dredger,Tugboat,Barge)
*AlIRAN MASYUR SDN BHD (Estet Kelapa Sawit,Kontraktor,Projek Baru)
*MJV SDN BHD (Membekal Pasir Bagi Projek Kerajaan&Kewangan)
*ANM UTAMA SDN BHD (Servey+Membekal Alatan Kapal dll)

Seiring dengan peningkatan dan kemajuan Syarikat diharap Syarikat akan dapat menembusi perniagaannya ke luar negara serta menjadikan Syarikat lebih dikenali dan diiktiraf di seluruh negara dan Luar Negara.

98 comments:

  1. NO TERBARU SAYA -0198664866-ANDY HAMZAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalam. saya nak tanya, syarikat HMSSB ni ada buat internship x? nak apply mcm mana ya?

      Delete
    2. nak buat intership..boleh..apply di hmsnetmarine2020@gmail.com

      Delete
    3. as'salam.saya nak tanya syarikat HMSSB ada buat latihan industri tak? saya nak apply nanti. hujung bulan 2 ni nanti. terima kasih ats kerjasama encik.

      Delete
    4. as'salam.saya nak tanya syarikat HMSSB ada buat latihan industri tak? saya nak apply nanti. hujung bulan 2 ni nanti. terima kasih ats kerjasama encik.

      Delete
    5. WALAIKUMSALAM iKHWAN fAIZ,mAAF TERLEWAT MEMBALAS MESEJ ANDA,YA INSYAALLAH,BUAT MASA SEKARANG ADA 12 ORANG TELAH TERPILIH UNTUK LATIHAN INDUSTRI/INDUKSI DI YARD KAMI,LOKASI YANG DIHANTAR SAMA ADA DI LUMUT,HUTAN MELINTANG,PORT KLANG ATAU KUANTAN,BAGI YANG APPLY CREW KAPAL,JAWATAN CREW BUAT MASA INI TERHAD NAMUN MASIH BOLEH DIPERTIMBANGKAN

      Delete
    6. Okay. Terima kasih encik. kos saya ambik marine survey. nnti encik inform blik yea. sya blom dpt tmpt latihan indstri

      Delete
  2. Asalam. Dkat HMSSB ad kerja kosong x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawatan Kosong yang ada,Kerani tapak,Welding Man,Wairing man,Pengurus Operasi,Operator Pembersihan,Operator Yard,Kerani akaun dan Jawatan Pemandu

      untuk memohon,Sila Hantar resume ke hmsnetmarine2020@gmail.com hmsgroup2020@gmail.com hmsnet2020@yahoo.com

      terima kasih

      Delete
  3. Assalam....sy mohd rafei b rashid...ade pengalaman sbg junior rating(jr) bahagian engine selama 6bulan ats kapal dregging....company HMSSB ade kekosongan xbhagian enjine untuk oiler atau junior rating....mcm mn nk apply???

    ReplyDelete
    Replies
    1. *-*-Untuk bahagian crew kapal draging kami memerlukan Master,Chief Off,Chief Enggine dan oiler..ya rafei..boleh mencuba,,hantarkan resume

      terima kasih

      Delete
    2. assalamualaikum ada nak pakai ab tak

      Delete
  4. Assalamualaikum di HMSSB ada kerja kosong x sebagai welder..
    Sya ada sijil level 3 dlam bidang kimpalan.
    Dan sya boleh mengimpal 6gc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni no phone sya kalau ada peluang berkerja di'HMSSB..
      0134143421..

      Delete
    2. Ni no phone sya kalau ada peluang berkerja di'HMSSB..
      0134143421..

      Delete
    3. salam sham..boleh hantar resume anda ke email kami.

      Delete
  5. Assalamualaikum di HMSSB ada kerja kosong x sebagai welder..
    Sya ada sijil level 3 dlam bidang kimpalan.
    Dan sya boleh mengimpal 6gc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hantar resume anda di hmsnetmarine2020@gmail.com

      Delete
  6. Assalamualaikum, syarikat HMSSB ada ambil student pritikal tak? kos Pengurusan(Maritim) dari UMT terengganu, boleh bagi no. Tel & Email. Nak Apply bulan 9 nanti,,terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. CAWANGAN MELAKA UNTUK BAHAGIAN OPERASI DIATAS KAPAL SAHAJA..DI PORT KLANG DAN PERAK ADA KEKOSONGAN

      BOLEH EMAIL hmsnetmarine2020@gmail.com

      Delete
  7. Assalamualaikum, syarikat HMSSB ada ambil student pritikal tak? kos Pengurusan(Maritim) dari UMT terengganu, boleh bagi no. Tel & Email. Nak Apply bulan 9 nanti,,terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya kita ambil student praktikal apa sahaja kos.

      boleh email kami

      hmsnetmarine2020@gmail.com

      Delete
  8. assalamualaikum...ada jawatan kosong ntuk crew tug boat x buat masa sekarang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hubungi@wassap saya di 0198664866 atau email cv di hms netmarine2020@gmail.com

      Terdapat kekosongan untuk anda

      Delete
  9. salam . company ini ada ambil student untuk praktikal X ?
    saya dari jurusan pengurusan maritim

    ReplyDelete
  10. salam . company ini ada ambil student untuk praktikal X ?
    saya dari jurusan pengurusan maritim

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum wbt En Andy Hamzah..Saya nak tanya berkenaan pasir laut. Adakah HMSSB boleh membekal dan menghantar pasir laut ke Pulau Pinang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam en razif,ya boleh..syarikat kami boleh membekal dan menghantar,kami juga mempunyai konsesi pasir..Boleh berikan detail tentang projek serta jumlah kuantiti yang diperlukan dan projek dimana?

      Delete
    2. BOLEH HUBUNGI SAYA ATAU WASSAP SAYA DI NO 0198664866

      TERIMA KASIH

      Delete
  12. MAKLUMAN KEPADA SEMUA YANG BERMINAT UNTUK MENYERTAI KURSUS MATE DOMESTIC 500GT TERHAD,SYARIKAT KAMI BERSAMA JABATAN LAUT SEMENANJUNG MALAYSIA AKAN MENGADAKAN KURSUS BERKENAAN PADA BULAN NOVEMBER 2016 INI,SEKIRANYA BERMINAT,BOLEH HUBUNGI SAYA ATAU WASSAP UNTUK MENDAFTAR.TEMPAT TERHAD

    PROGRAM TAJAAN HANYA 20 ORANG SAHAJA

    HUBUNGI SAYA BAGI YANG BERMINAT

    LOKASI KURSUS:LUMUT/PANGKOR

    ReplyDelete
  13. Salam encik andy saya nk tanya jawatan kosong untuk AB COOKE ade x??
    Di mana saya nk serta CV saya kepada encik ye??

    ReplyDelete
  14. Salam encik andy saya nk tanya jawatan kosong untuk AB COOKE ade x??
    Di mana saya nk serta CV saya kepada encik ye??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hubungi@wassap saya di 0198664866 atau email cv di hmsnetmarine2020@gmail.com

      Terdapat kekosongan untuk anda

      Delete
  15. assalmualaikum encik syarikat encik sekarang ni ade buat pengambilan pelajar praktikal tak? saya dari martime skills kemaman...0175485195 mus9651.aq@gmail.com

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum..ada kekosongan x utk tug bot area kuantan..rank sbg chief eng or 2nd eng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hubungi@wassap saya di 0198664866 atau email cv di hms netmarine2020@gmail.com

      Terdapat kekosongan untuk anda

      Delete
  17. Askm..ada kerja kosong x untuk welder..

    ReplyDelete
  18. Askm..ada keja kosong x untuk welder..klu bleh area hutan melintang..sya tinggal di bgan datok..
    Sya x tau plak ade company kapal bumiptra di hutan melintang

    ReplyDelete
  19. Salam.company ini ada ambil student untuk praktikal x.saya dari jurusan marine survey

    ReplyDelete
  20. Salam.company ini ada ambil student untuk praktikal x.saya dari jurusan marine survey

    ReplyDelete
  21. Salam.company ini ada ambil student untuk praktikal x.saya dari jurusan marine survey

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika ada yang ingin menjalankan kursus atau praktikal.. Boleh hubungi sy

      Delete
  22. Assalam,tuan maaf saya nak tanya ada x kekosongan untuk AB di kapal tuan . Kalau ada boleh hubungi saya 0109187661 boleh sign on anytime ,saya berpengalaman di tugboat sebelum ini..resume telahpon saya hantar ke kompeni tuan..terima kasih..

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum...
    Sy mohd rafei bin rashid...sy nk tanye,dkt hmssb ade kekosongan utk crew kapal x??sebagai oiler...sy ade pengalaman 2tahun sbg oiler kt trailling hopper suction dredger..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kami terima. .boleh hantar cv ke email kami hmsnetmarine2020@gmail.com

      Delete
  24. Job crew tug boat ada kekosongan x

    ReplyDelete
  25. Job crew tug boat ada kekosongan x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Crew tugboat, kami perlu master, chief off, chieff engine dan Ab

      Delete
  26. Salam....Boleh Sy Tnya...

    HMS Ni Selalunya Akan Ambk Job Untuk Korek Pasir Laut Ker??...Kalau Sy Nak Deal Untuk Job Pelabuhan Di Kedah Boleh??..

    Hubungi Saya..

    Lukman...019 5794919

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsalam.. Ya kami mengambil apa saja job marine.. Untuk kerja pengorekan kami amat alu-alukan..boleh hubungi sy 0198664866

      Delete
  27. Assalammualaikum.. En. Saya nk tnya syarikat En. da x sebarang jawatan kosong yg bleh saya isi..saya hanya da kelulusan sijil dri IKM dan SPM ja..klu ada bleh sy nk isi kekosongan tu..tmksh En..Adawiah ..0174761050

    ReplyDelete
  28. Kt melaka pon ade ke syarikat perkapalan..ke kt perak je ade

    ReplyDelete
  29. Kt melaka pon ade ke syarikat perkapalan..ke kt perak je ade

    ReplyDelete
  30. assalmualaikum encik syarikat encik sekarang ade buat pengambilan pelajar praktikal? saya dari martime skills.jurusan maritime survey ...0134788524 hanif9057@reti.edu.my ingin membuat prektikel di syarikat encik pada bulan 11/17 jika ada kekosongan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsalam.. Ya ada.. Boleh hubungi sy atau wassap sy 0198664866

      Delete
  31. Salam encik, syarikat HMSSB ini ada kerja kosong tak. Saya fresh granduate dari ranaco bagi kos marine cargo survey

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat masa ni... Kami memerlukan welder, filter, helper, wiring man, elektronic

      Delete
  32. Assalamualaikum encik.jawatan kosong sebagai pemandu treler di Lumut ada tak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsalam Jika ada.. Sy akan maklumkan ye

      Delete
  33. Salam... ada kerja kosong sebagai welder tak...saya lepasan IKBN..terima kasih (0196331279)

    ReplyDelete
  34. Salam encik?boleh tak saya hendak memohon pratical di pihak tuan berkaitan kimpalan?saya pelajar Dari kolej vokasional langkawi dalam bidang diploma teknologi kimpalan..saya hendak memulakan 27-11 hingga 27-4..kalau boleh tlong inform kepada saya di no.0175748752

    ReplyDelete
  35. Salam encik?boleh tak saya hendak memohon pratical di pihak tuan berkaitan kimpalan?saya pelajar Dari kolej vokasional langkawi dalam bidang diploma teknologi kimpalan..saya hendak memulakan 27-11 hingga 27-4..kalau boleh tlong inform kepada saya di no.0175748752

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya boleh masuk praktikal di yard kami di linggi melaka jika berminat.. Boleh wassap sy

      Delete
  36. Salam encik terima tidak untuk budak practical? 0174932557 terima kasih

    ReplyDelete
  37. Salam.. Kemasukan kepada sesiapa yang ingin praktikal di syarikat kami, untuk bulan julai

    0198664866

    ReplyDelete
  38. Sekiranya ada mempunyai pertanyaan atau ada kerja yang berkaitan marine yang ingin diberi kepada kami.. Sila hubungi atau wassap saya

    0198664866

    ReplyDelete
  39. saya ingin bertanya.. syarikat encik terima tak untuk pelajar praktikal kemasukan 6/8/2018 ni? saya pelajar dr unikl MIMET

    ReplyDelete
  40. Kumiho d2000. Kalau Ada info. Nak pakai korek Kuala sungai

    ReplyDelete
  41. Assalamualaikum...area se langor syarikat area mana?blh aply x kerja

    ReplyDelete
  42. Salam encik..praktikal ad tak kerja kosong utk marine survey??

    ReplyDelete
  43. Salam encik.. masih ambil student untuk intern pada tahun hadapan pada bulan 1l2

    ReplyDelete
  44. Replies
    1. Salam.. Ya boleh. Boleh hubungi sy puan 0198664866

      Delete
  45. Assalam,company encik ambil pelajar pratikal kemasukan Februari 2020 ke ? Jika ya, boleh saya tahu alamat email ?

    ReplyDelete
  46. assalamualaikum..saya nak tanya di syarikat ini ada kekosongan sebagai crew?pengalaman 3years at chemical tanker...last ship saya last 2015....saya susah la kerja didarat...saya sendiri pon sudah ada 3 tanggungan...

    ReplyDelete
  47. assalmualaikum.. ada jwatan kosong sbgai cook x area smenanjung xkisah laa. sy pernah bkerja sbgai cook kapal korek pasir dreger. 0199092187 ery

    ReplyDelete
  48. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  49. As salam..ada jawatan kosong untuk oiler tak di Melaka.

    ReplyDelete
  50. Untuk macanical engine Marin disel

    ReplyDelete
  51. Syarikat kami mengalu-alu kepada sesiapa yang berkelayakan Dan berminat untuk mengisi Kekosongan bahagian pembuatan boat gantian kaca(fiber)

    Kekosongan diperlukan 15-20 orang

    Tukang kayu Dan fiber
    Pendawaian elektrik Dan elektronik bot
    Baik pulih engin

    Lokasi:Kuala linggi melaka
    Tempat tinggal disediakan bagi yang jauh.

    Hubungi 0198664866

    Email hmsnetmarine2020@gmail.com

    Kemasukan segera

    ReplyDelete
  52. assalamualaikum apa syarat kelayakan untuk mohon di syarikat ni ye ? boleh bagitahu saya dengan lebih detail untuk persiapan jika pihak tuan/puan masih memerlukan pekerja yang sudah mempunyai pengalaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami sgt memerlukan tukang fiber,tukang kayu,welder tig,jika ada hubungi kami 0198664866

      Delete
  53. assalamualaikum apa syarat kelayakan untuk mohon di syarikat ni ye ? boleh bagitahu saya dengan lebih detail untuk persiapan jika pihak tuan/puan masih memerlukan pekerja yang sudah mempunyai pengalaman

    ReplyDelete
  54. Syarikat penipu besar.,,,,anak beranak sama aja...putar alam...cakap cantik...cakap tinggi...macam orang kaya...lancaulah....sedarlah diri sikit anak babi....
    Semiga dapat malapetaka...hanjing punya orang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berdosa ada niat menuduh,jika gunakan akaun fake,nak jatuhkan orang..baik jangan..jumpa kami jika tidak berpuas hati,jumpa depan2.jangan kencang dalam group je..kami terbuka untuk berjumpa..kalau ada syarikat tipu awak..tlg letak dlm group ni resit ya..apa yang sakit hati teruk sgt..mcm firaun kawan...bapok pun tak ada perangai mcm ni

      Delete
  55. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  56. Betul tu..aku sokong...aku dah ikut dia buat scrap...dia punya sembang..pokok pun boleh tumbang...
    Sembang kencang...gua dengar dia lepak melaka sekarang..buat job repair kapal..malanglah pekerja dia sekarang ni..memang tak berbayar gaji lah jawab nya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa pekerja saya yang tak bayar gaji tu..mohon tampil..fitnah..tidak di ampun oleh Allah..demi Allah..hancur lah org yang menfitnah..tidak akan maafkan dunia akhirat..semoga scamer fake ni di beri bala yang besar..seronok jatuhkan org...kalau tak suka..jgn masuk group ni

      Delete
  57. Assalamualaikum
    Ada kekosongan tak jawatan sbg Chief Engineer bhgian enjin
    Telah berpengalaman lbh 10 thn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat ini tiada kekosongan lagi utk skrg...tetapi boleh tinggal kan no tel..jika ada kekosongan..kami hubungi tuan

      Delete